دانلود مداحی و مولودی حاج محمود کریمی

دانلود مداحی و مولودی حاج محمود کریمی

یا حسین،امام حسین(ع)،این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست،سخنرانی،تلاوت قرآن،حاج محمود کریمی صوتی ، تصویری ، ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی
دانلود مداحی و مولودی حاج محمود کریمی

دانلود مداحی و مولودی حاج محمود کریمی

یا حسین،امام حسین(ع)،این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست،سخنرانی،تلاوت قرآن،حاج محمود کریمی صوتی ، تصویری ، ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی

و اکنون، قتلگاهِ پسر، محراب!


در سپیده دم غیرت، "خون" که ـ با اباعبدالله (ع) ـ به دنیا آمده، حساب زمین به هم خورد! معادله جهان چیز دیگری شد:

سرخی زندگی، برافروخته رویی درد، و نبض غیرت عقیده ـ جایِ این پا و آن پا کردن، بی خیالی، و بی حالیِ مرگ را گرفت. و ایم شد معیار تعریف، برای زندگی: "قِف دونَ  رَأیکَ، فی الحَیاة ، مُجاهداً. اِنّ الحَیاةَ، عقیدةٌ وَ جهادٌ" بر سر رأی خویش، رزمنده و پای بر جا،بمان که حیات هیچ نیست، مگر عقیده و جهاد! و معیار تازه ای برای "پاسداری" از حیثیت خون که یعنی : ذهن کربلایی داشتن؛ حرفِ عاشورایی زدن؛ و از میان رنگ ها، "سرخ" را به رسمیت شناختن!.... 
قرار قبلی شیطان، ترس بود و زبونی و زردی. امّا پای"خونِ
حسین" که به میان آمد،همه چیز، دیگرگون شد. همین که، تا دیروز، قابل اعتنا نبود و حرکت و هویّت نداشت؛ امروز، شد "خون خدا"!
یکباره، از خاک به خدا رسید. همین خون خاکی، شد خونِ خدا؛ موج برداشت، شکفت، بالید و بلند شد. آسمان آمد، به تماشای زمین. و کائنات غرق شد: غرق در حیثیّت خون!
پیش از این، محراب پدر، قتلگاه بود! و اکنون، قتلگاهِ پسر، محراب!

 

روایت محرم، شهید مرتضی آوینی

عصر تاسوعا


اینک زمین در سفر آسمانی خویش به عصر تاسوعا رسیده است و خورشید از امام اذن گرفته که غروب کند.

دیگر تا آن نباء عظیم، اندک فاصله ای بیش نمانده است و زمین و آسمان در انتظارند. فرات تشنه است و بیابان از فرات تشنه تر و امام از هر دو تشنه تر. فرات تشنهء مشکهای اهل حرم و بیابان تشنهء خون امام و امام از هر دو تشنه تر است؛ امّا نه آن تشنگی که با آب سیراب شود ... او سرچشمه تشنگی است و می دانی، رازها را همه، در خزانهء مکتومی نها�

خدا و عاشورا



عاشق شروع روزهای زیبا و پر از خدا با پایان آن شب های بی انتها و بی صدا هستم،خدا هرروز و لحظه را بخواهد معنا می دهد هر دلی را که بخواهد پرِ پرواز می نهد آسمان را در شبهای خاص پر از فرشتگان می کند

هر کس را که دوست بدارد عضوِ آزادگان می کند.روز و شبی را پر از غم یا شادی می کند و گاه و بی گاه با دل بندگانشبازی می کند ، هر قدم از ما به دست تقدیر اوست هر سلام ما نشانه تدبیر اوست. می شکفد هر لبخندی از روی او چشم بصیرت باید ببیند سوی او.

 

 

می سازد حالی هر دم برای بنده اش تا شاید پشیمانش کند از هر بدکرده اش؛نشان می دهد محبتش را از راهی تا نیفتد آنکه را دوست دارد در چاهی.

خدا آمد و ساخت،روزی سرزمینی به نام و نیت روح الامینی. جایی که خشک بود و نداشت باران آنجا را همنشین کرد با بهاران. بذری به نام حسین(ع) بر آن کاشت ، محصولش عاشورا بود که برداشت . می خوریم از آن میوه ما تا هم اکنون و آن هر روز می افزاید مجنون بر مجنون.ساخت ده روزی به نام مُحَرَم،‌یکی در هیئت یکی در در محفل یکی در بهشت یکی که ندارد اعتقادی در جهنم ، یکی در خواب یکی تا صبح بیدار یکی خسته یکی توشه بسته در انتظار ، یکی بر بام یا حسین(ع) می کند عَلَم، یکی مانند من دستی می برد بر قلم، یکی روضه و نذر بر پا می کند یکی بساط گناه بر جا می کند. خدا آمد و رنگ های شهر را زیر خاک کرد ، لبخند را از روی لب ها پاک کرد. خدا با حسین(ع) بر عشق چوب حراج زد راه دنیا را برای مردم پُر از سراج کرد. ببین خدا در این روز ها چه می کند!چگونه می نازد! خود می سازد و خود بر آن می تازد.خدا عاشورا را ساخت و حسین(ع)به آن پرداخت.

امیر حسنوندی از شوش دانیال(ع)

وصیت نامه امام حسین (ع)

 « بسم الله الرحمن الرحیم » 

این وصیت حسین‌بی‌علی است به برادرش محمد حنفیه. حسین گواهی می‌دهد به توحید و یگانگی خداوند و این که برای خدا شریکی نیست و محمد (ص) بنده و فرستاده اوست و آئین حق ( اسلام ) را از سوی خدا ( برای جهانیان ) آورده است و شهادت می‌دهد که بهشت و دوزخ حق است و روز جزا بدون شک به وقوع خواهد پیوست و خداوند همه انسان‌ها را در چنین روزی زنده خواهد نمود. »
امام در وصیت نامه‌اش پس از بیان عقیده خویش درباره توحید و نبوت و معاد، هدف خود را از این سفر این چنین بیان نمود:
« من نه از روی خودخواهی و یا برای خوشگذرانی و نه برای فساد و ستمگری از شهر خود بیرون آمدم؛ بلکه هدف من از این سفر، امر به معروف و نهی از منکر و خواسته‌ام از این حرکت، اصلاح مفاسد امت و احیای سنت و قانون جدّم، رسول خدا (ص) و راه و رسم پدرم، علی‌بن‌ابیطالب (ع) است. پس هر کس این حقیقت را از من بپذیرد ( و از من پیروی کند ) راه خدا را پذیرفته است و هر کس رد کند ( و از من پیروی نکند ) من با صبر و استقامت ( راه خود را ) را در پیش خواهم گرفت تا خداوند در میان من و بنی‌امیه حکم کند که او بهترین حاکم است. 
و برادر ! این است وصیت من به تو و توفیق از طرف خداست. بر او توکل می‌کنم و برگشتم به سوی اوست. »

امام در وصیت نامه‌اش پس از بیان عقیده خویش درباره توحید و نبوت و معاد، هدف خود را از این سفر این چنین بیان نمود:
« من نه از روی خودخواهی و یا برای خوشگذرانی و نه برای فساد و ستمگری از شهر خود بیرون آمدم؛ بلکه هدف من از این سفر، امر به معروف و نهی از منکر و خواسته‌ام از این حرکت، اصلاح مفاسد امت و احیای سنت و قانون جدّم، رسول خدا (ص) و راه و رسم پدرم، علی‌بن‌ابیطالب (ع) است. پس هر کس این حقیقت را از من بپذیرد ( و از من پیروی کند ) راه خدا را پذیرفته است و هر کس رد کند ( و از من پیروی نکند ) من با صبر و استقامت ( راه خود را ) را در پیش خواهم گرفت تا خداوند در میان من و بنی‌امیه حکم کند که او بهترین حاکم است. 
و برادر ! این است وصیت من به تو و توفیق از طرف خداست. بر او توکل می‌کنم و برگشتم به سوی اوست. »


منبع: خبرگزاری سلام

راز شش گوش بودن ضریح امام حسین(ع)


ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) به کربلا رسیده و قرار است جایگزین ضریح قبلی شود. ضریحی که مثل همه ضریح های قبلی این حرم مطهر، شش گوشه دارد.


به گزارش مهر، با رسیدن ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) به کربلا، شمارش معکوس برای نصب آن آغاز شده است. ضریحی که در طول 6 سال با طراحی استاد محمود فرشچیان و با دستان هنرمندان ایرانی ساخته شده است. این ضریح قرار است جایگزین ضریح فعلی  حرم امام حسین(ع) شود.

از طلا و نقره ایرانی تا چوب میانماری


در ساخت ضریح جدید که مساحت پلان آن ۲۲٫۸۶متر مربع است، حدود 4.5 تن نقره خالص ، حدود 120 کیلوگرم طلای خالص ،600 کیلوگرم مس و حدود 400 کیلوگرم استیل و مقداری فلزات دیگر برای اتصالات ضریح به کار رفته است. وزن چوب های به کاررفته در ضریح مظهر حدود 5.5 تن است. این چوبها طبق شناسنامه روی آنها در سال 2003 از درخت ساج و جنگلهای کشور میانمار درجنوب آسیا تامین شده است. چوبی که بالاترین طول عمر و مقاومت را داراست. ضریح جدید در ابعاد ۵٫۰۴ در ۷٫۳۴ و با ارتفاع: ۴٫۴۹متر  ساخته شده و 20 پنجره هم دارد.

غیر از استاد محمود فرشچیان که طراحی ضریح به عهده اش بوده، افراد بسیاری نیز در کارگاه ساخت این ضریح مقدس فعالیت کرده اند.



خطاطی مفاهیم ضریح شامل سوره کریمه قرآن، احادیث حول محور سیدالشهدا(ع) ، اشعار ، اسماء جلاله و نام‌های مبارک معصومین(ع) و ... بر عهده استاد سید محمد حسینی موحد، از خطاطان بنام جهان اسلام بوده.کسی که تقریبا در تمام حرم های مطهر از جمله حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد و بارگاه امیرالمومنین(ع) در نجف، یادگاری از خط زیبایش را به جا گذاشته است. مهندسی ضریح نیز برعهده متخصصان عمران و معماری از جمله مهندس عبدالحمید توکلی بینا و مهندس مهدی خوش نژاد بوده است.

وقتی کارکنان بانک مرکزی به گریه افتادند

«محمود پارچه باف» رئیس سابق ستاد عتبات عالیات و مدیر وقت پروژه ساخت ضریح امام حسین (ع) درباره ایده اولیه ساخت ضریح جدید می گوید: «شخصی به اسم حاج محمد دانش اولین بار این فکر به ذهنش رسوخ کرد تا ضریح امام حسین(ع) را بازسازی کنیم و ایشان ما را دور خود جمع کرد و بر انجام این کار اصرار داشت. در اولین دیداری که برای آغاز کار با مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی داشتیم ایشان وقتی از موضوع با خبر شدند اشک ریختند و تاکید کردند ما شیعیان باید این کار را انجام دهیم.»

مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع) با بیان اینکه اگر حمایت‌های آیت الله سیستانی و هماهنگی‌های ایشان با عتبه حسینی نبود این کار به سرانجام نمی‌رسید افزود: گروهی که برای خرید چوب ضریح، راهی بندر عباس شدند چوب را که متعلق به جنگل‌های برمه و صاحب آن یک تاجر سنی بود خریداری کردند که وقتی این فرد سنی مطلع شد که این چوب برای چه کاری قرار است مورد استفاده قرار گیرد استقبال کرد.

آن طور که پارچه باف می گوید: وقتی برای خرید نقره به خزانه بانک مرکزی رفتیم نقره‌های فراوانی در آنجا وجود داشت که کارکنان آنها تا وقتی فهمیدند این نقره برای چه کاری قرار است استفاده شود با چشمانی پر اشک خود را به نقره‌ها تبرک می‌کردند.

به گفته پارچه باف عنوان کرد: افراد زیادی بودند که می‌خواستند هزینه‌های ضریح را تقبل کنند اما در راستای تاکید مراجع تقلید که فرمودند بگذارید همه مردم در ساخت ضریح مشارکت داشته باشند.

راز ضریح شش گوشه


اما چرا برخلاف ضریح و مرقد امان دیگر، ضریح مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) شش گوشه ساخته شده است.

در این باره روایت های گوناگونی وجود دارد. اما مجموع این روایت ها و آن چه نزدیک تر به منطق به نظر می رسد، آن چیزی است که شیخ مفید(ره) در کتاب «الارشادات» آورده است. او در بخشی از این کتاب نام 17 نفر از شهدای بنی هاشم در روزعاشورا را ذکر کرده و  نوشته است:«آنان پایین پای آن حضرت در یک قبر (گودی بزرگ) دفن شدند و هیچ اثری از قبر آنان نیست و فقط زائران با اشاره به زمین در طرف پای امام ـ علیه السّلام ـ آنان را زیارت می‌کنند و علی بن الحسین ـ علیهم السّلام ـ (علی اکبر) از جملة آنان است.برخی گفته‌اند: محل دفن علی اکبر نسبت به قبر امام حسین ـ علیه السّلام ـ نزدیک‌ترین محل است.»



در بعضی از روایات دیگر از جمله کتاب «کامل الزیارات» جعفر بن محمد قمی هم آمده است: «امام سجاد ـ علیه السّلام ـ (با قدرت امامت و ولایت) به کربلا آمد و بنی‌اسد را سرگردان یافت، چون که میان سرها و بدن‌ها جدایی افتاده بود و آنها راهی برای شناخت نداشتند، امام زین العابدین ـ علیه السّلام ـ از تصمیم خود برای دفن شهیدان خبر داد، آن گاه به جانب جسم پدر رفت، با وی معانقه کرد و با صدای بلند گریست، سپس به سویی رفت و با کنار زدن مقداری کمی خاک قبری آماده ظاهر شد، به تنهایی پدر را در قبر گذاشت و فرمود: با من کسی هست که مرا کمک کند و بعد از هموار کردن قبر، روی آن نوشت: «هذا قبر الحسین بن علی بن ابی طالب الّذی قتلوه عطشاناً غریباً»؛ این قبر حسین بن علی بن ابی طالب است، آن حسینی که او را با لب تشنه و غریبانه کشتند. پس از فراغت از دفن پدر به سراغ عمویش عباس ـ علیه السّلام ـ رفت و آن بزرگوار را نیز به تنهایی به خاک سپرد. سپس به بنی‌اسد دستور داد تا دو حفره آماده کنند، در یکی از آنها بنی‌هاشم و در دیگری سایر شهیدان را به خاک سپردند، نزدیک‌ترین شهیدان به امام حسین ـ علیه السّلام ـ فرزندش علی اکبر ـ علیه السّلام ـ است؛ امام صادق ـ علیه السّلام ـ در اینباره به عبدالله بن حمّاد بصری فرموده است: امام حسین ـ علیه السّلام ـ را غریبانه کشتند، بر او می‌گرید کسی که او را زیارت کند غمگین می‌شود و کسی که نمی‌تواند او را زیارت کند دلش می‌سوزد برای کسی که قبر پسرش را در پایین پایش مشاهده کند.

بنابراین به نظر می رسد گوشه های اضافی ضریح مطهر امام حسین(ع) محل دفن پسر بزرگ ایشان یعنی حضرت علی اکبر(ع) باشد و محل دفن  نوزاد شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) یعنی علی اصغر(ع) نیز روی سینه پیکر مطهر امام حسین(ع) باشد.

پخش زنده حرم امام حسین (ع)

پخش زنده حرم امام حسین(ع)

اگر حال معنوی بهتون دست داد من را هم از دعای خود دریغ نکنید.

 

 

السّلامُ عَلیکَ یااَباعَبدِالله الحُسَین


ای حسین فاطمه این کینه هامان را ببین
قلب مجروح درون سینه هامان را ببین


یازده خورشید را کشتند و داغ تو فزون
تکه تکه زین ستم آیینه هامان را ببین

گرچه شد خورشید ما در پرده ی غیبت ولی
می رسد نورش ز ماه حضرت سید علی


باز هم هر روز عاشورا و هر جا کربلا
باز هم فتنه، اگرچه هست حجت ها جلی

ترس ما

...بین‌الحرمین دو طبقه می‌شود...



به گزارش سایت تخصصی امام حسین علیه السلام به نقل از مهر، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از دو طبقه شدن بین الحرمین خبر داد و گفت: عملیات احداث بیمارستان 120 تخت خوابی فوق تخصصی در کربلا به اتمام رسیده و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.حسین پلارک در همایش سراسری ستاد بازسازی عتبات عالیات که صبح دوشنبه برگزار شد افزود: ستاد برنامه های ویژه ای در خصوص ترمیم و بازسازی حرم، صحن، سنگ، گنبد و ... عتبات عالیات در شهرهای مختلف عراق دارد که برای هر کدام از آنها طرح های زیادی ارائه شده است.وی از نظام مند شدن موضوع جمع آوری نذورات مردم در مباحث مالی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مردم دغدغه زیادی در این خصوص دارند به همین دلیل قرار است از سال آینده جمع آوری نذورات مردم شفاف سازی و در یک سیستم مالی نظام مند جمع بندی شود.رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص برنامه های این ستاد گفت: تا پایان نیمه اول سال 91 برنامه های ستاد وارد فاز جدیدی می شود که توسعه عظیم حرم حضرت امیر المومنین که مربوط به صحن حضرت زهرا می شود یکی از آنهاست.به گفته وی، طراحی و توسعه صحن حضرت زهرا 4 ماه است که آغاز شده و در یک برنامه پنجساله به اتمام خواهد رسید. همچنین تا پایان سال 92 یعنی طی دو سال آینده اسکلت این طرح به پایان می رسد.وی در مورد دو طبقه کردن بین الحرمین گفت: در این خصوص در آستانه انعقاد قرارداد هستیم که به زودی وارد فاز عملیاتی خواهیم شد.پلارک در مورد توسعه حرم امامین جوادین در کاظمین گفت: با توجه به تعداد زیاد زائران قصد داریم با دو طبقه کردن صحن حرم و همچنین افزودن یک صحن به حرم فضای کافی برای زیارت زائران در اختیار آنها قرار دهیم.پلارک تاکید کرد: عملیات طراحی و مشاوره این طرح به اتمام رسیده و به زودی آماده مرحله اجرا می شود.رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه ساخت ضریح امام حسین به اتمام رسیده است، گفت: احداث ضریح به پایان رسیده و هم اکنون در حال رفع ریزه کاری های آن هستیم به طوری که این ضریح آماده انتقال است و به زودی به عراق منتقل می شود.پلارک افزود: برای برنامه های سه سال آینده که در کاظمین و شهرهای دیگر در دست اقدام داریم 1500 میلیارد تومان در نظر گرفته ایم که برای اتمام پروژه ها هزینه خواهد شد.وی گفت: در سال 90 نیز 85 میلیارد تومان بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و آماده جذب مشارکت بیشتری نیز از سوی مردم هستیم.وی به ساخت زائرسرای سید الشهدا در کربلا با ظرفیت 80 اتاق اقامتی اشاره کرد و گفت: این زائرسرا از یک ماه پیش آماده افتتاح بوده اما به دلیل مشکلات عراقی ها در فروردین ماه سال آینده رسما افتتاح خواهد شد.پلارک ظرفیت این زائرسرا را 6 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در داخل این زائرسرا درمانگاه و 400 سرویس بهداشتی نیز وجود دارد.وی از احداث یک بیمارستان 120 تختخوابی فوق تخصصی در کربلا خبر داد و گفت: پزشکان متخصص از ایران هر 15 روز یکبار به کربلا اعزام می شوند و این بیمارستان سال آینده به بهره برداری می رسد.

آغاز ساخت صحن حرم حضرت زینب سلام الله علیها در کربلا



به گزارش سایت تخصصی امام حسین علیه السلام به نقل از شیعه آنلاین، اخبار رسیده از شهر کربلای معلی حاکی از آن است که طرح احداث صحن جدید "العقیلة زینب الکبری علیها‌ السلام" در زمین‌های اطراف خیمه گاه حسینی علیه السلام و تل زینبیه سلام الله علیها در کربلای معلی با تخریب چندین واحد مسکونی آغاز شد.در همین راستا پیش از این اعلام شده بود که این طرح با تخریب 125 ساختمان ما بین خیمه ‌گاه حسینی و حرم امام حسین علیه السلام برای ایجاد صحن بزرگ حضرت زینب سلام الله علیها خواهد بود.براساس این گزارش یکی از درب های اصلی حرم امام حسین علیه السلام بنام «باب القبلة» به دلیل تعمیرات و نصب سنگ‌های این قسمت از حرم مطهر حسینی تا پایان تعمیرات به روی زائران مسدود شده است.عملیات اجرای توسعه حرم امام حسین‌ علیه السلام در 4 طبقه با مساحت 20 هزار متر ‌مربع در حال انجام است که طبقه زیرین به انجام امور نماز و زیارت زائران، طبقه همکف برای تعبیه کشفداری‌ها و استقرار نیروهای حفاظتی و تفتیش زائران اختصاص دارد‌.در پایان گفتنی است کتابخانه تخصصی حضرت در طبقه اول احداث می‌شود و طبقه دوم نیز مکانی برای ادای نماز و زیارت خواهد بود.

به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام»، سنگ فرش شدن محوطه بین الحرمین که همزمان با عید سعید فطر به بهره برداری رسید جلوه ای زیبا به این مکان شریف بخشیده است.

این پروژه با مساحت۱۵۰۰۰متر مربع شامل سنگ فرش بین الحرمین پیرامون آبخوریها و باغچه ها بوده که با بهترین نوع سنگ و توسط استادکارانی از کاشان، رفسنجان، شیراز، کرمان و زنجان با تمام وجود و نشان دادن ارادت به ابا عبدالله الحسین به انجام رسید و جلوه ای زیبایی به این گذرگاه عشق بخشید.

پروژه سنگ فرش بین الحرمین حدودا ۲ ماه به طول انجامید که در مقایسه با متراژ و با توجه به شرایط سخت کار در گرمای شدید عراق در مدت زمان کوتاهی افتتاح گردید .












عکس : سید قاسم العمیدی

خبر برگرفته از: سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات